måndag 19 maj 2008

Hjälp - mitt första blogginlägg...

Var spanar man efter män? Jag jobbar hemifrån tillsammans med mitt X och ha två barn att ta hand om - fotbollsträningen? lekparken? mataffären?
Tog för andra gången idag en prommenad till Coop, den här gången för att köpa gröna äpplen till sonens fruktstund i morgon. När jag kom ner för trappan började det att ösregna så jag fick springa upp och hämta ett paraply och insåg att jag förlagt två st men hittade det pappa glömde i höstas - ska tydligen vara från norge. När jag kom ner igen så haglade det lite halvhjärtat - vad har hänt med våren och värmen egentligen?

Såg två män som plockade ner mat tillsammans i en varuvagn, antagligen lite äldre än mig... Svepte med min vanliga "uppifrån och ner och sen upp igen"-blick inspirerad av "Joey" i "Vänner" och konstaterade lite snabbt att den ena helt klart var godkänd bakifrån, hår samlat i en hästsvans som ändå inte var för långt och helt ok rumpa. Men gör män så? Handlar tillsammans i samma vagn? Var det någon ide att titta närmre eller inte? Har absolut inget emot män som handlar tillsammans eller delar sitt liv heller för den delen - tvärt om, all kärlek är bra kärlek i min bok - men nu handlade det ju om span...

Vandrade vidare till frukten och undrade som vanligt varför i hela fridens namn de ekologiska bananerna ligger förpackade i fuktiga igentejpade plastpåsar? De måste ju mögla snabbare så? Eller är just de behandlade med något som gör att de inte möglar? Retade mig återigen på att äpplen säljs som "röda" eller "gröna" istället för sina sortnamn - eller varför inte med en smakbeskrivning? Vandrade vidare mot läsken (försöker ju sluta men idag var suget för stort - och sodastreamern utan kolsyra) och passerade kaffe- och tehyllorna... Är rättvisemärkt ekologiskt med? Eller är de separerade? Kom att tänka på på radioreklamen där de i slutet säjer att man kan välja mellan ekologiskt eller rättvisemärkt kaffe och det verkar ju så dumt att man inte kan få både och... Luktade lite på tepaketen men de var ju väl inplastade att man inte kände nåt, hittade ett med grönt te med lime- och citronsmak som jag tror jag ska prova.

Insåg sen när jag packade varorna i min påse (av plast för den där tygpåsen jag har tänkt att sy i evigheter hinner jag ju aldrig att sy - suck måste ta mig i kragen) att han inte var snygg ens... ja han med hästsvansen alltså...

Inga kommentarer: