torsdag 22 maj 2008

Att stilla sin hunger

Mmmm hembakt ostbröd med salami... eller pizza utan tomatsås kanske det är... hur som helst är det gott!! Storskrutt är redan hemma - de hade varit på ett väldigt lyckat studiebesök på brandstationen följt av grillning i lekparken... kändes lite onödigt att han skulle åka hela vägen tillbaka till fritids igen, speciellt eftersom det är fotbollsträning ikväll... igen.

Igår låg jag och barnen i sängen och först läste vi en hel hög med nya böcker från biblioteket - lillskrutt tyckte "Naken om baken" var roligast... skulle läsas 5 ggr och så skrattade hon en massa sen tittade vi på "Blixen Mac Fiiiin och Bäjjan" .... igen... och åt salta pinnar över hela sängen...
Kan inte få låten: ..."Life is a highway, I wanna ride it all night long"... ur skallen...
Lyckades för andra kvällen i rad att genomföra tandborstning utan totala protester - skönt!!

Igår tränade jag även och fick massage och mådde super tills jag fick för mig att vika all ren tvätt - AJJJ!! Varför lär jag mig aldrig?

Låg - som vanligt sen några veckor tillbaka - och grubblade lite innan jag kunde somna... Typiskt mig att jag skulle bli så överrumplad (hann ju aldrig bygga upp någon försvarsmur) och att en massa känslor skulle bubbla upp... Alltså det är säkert bara nyttigt för mig men det kunde ju ha varit någon som besvarade det - inte för att jag förväntade mig att vandra hand i hand in i solnedgången i någont slags sagoboksslut men smakprovet jag fick gav helt klart mersmak!! Men det är kanske bara som vännen C hävdar - jag är bara utsvulten...
Please sir, can I have some more?

Inga kommentarer: