tisdag 30 mars 2010

Jag mot stöket - vem ska vinna?

Eftersom dagis ringde och sa att lillskrutt var sjuk samma sekund jag satte min fot på kontoret och jag med andan i halsen en 45 min senare hämtade en glatt fruktknaprande och pigg 5-åring på dagisgården och Fröken Bovary strängt förmanat mig om att jag inte borde städa när jag är ledig i påsk så tänkte jag kavla upp ärmarna och gå i närkamp med stöket nu efter lunchen. (Så fort jag läst diskussionen om julmust vs. påskmust kryddat med liknelser om sex).

Lyssnar på någon spotifylänk postad på FB av en kille från norr vars enda uppfattning jag har om hans utseende är att hans mun ser trevlig ut, men musiken är bra...

Samtidigt kanske jag borde städa ut lite gammalt skräp från hjärnkontoret med?
Varför får han bestämma enhälligt att det är slut - jag borde få ha vetorätt på att vi skulle ha fortsatt!

Inga kommentarer: