söndag 28 mars 2010

Mamma, var du bra på pingis när du var ung?

Hjälp!!
När jag var ung?
Betyder det att jag är gammal nu?
Om jag inte är ung längre alltså?
Jo jag såg både trött och gammal ut igår i spegeln och var hemma och i säng kl 1 efter utgången, men jag har faktiskt börjat ett nytt jobb och trodde bara jag var utarbetad efter 1:a vackan där. Och jag har sen 10 år tillbaka en massa vita hårstrån, men det trodde jag berodde på generna - mormor var ju helt vithårig innan hon var i min ålder och både mamma, syrran och kusinerna har ungefär samma mängd vitt som jag... men ok då - det kan ju bero på att jag är gammal!

Hmmm - var det därför jag inte kände för att gå på dejt med den där journalisten? För att han sa att jag var gammal? Jag kanske borde sluta haka upp mig på såna petitesser och vara tacksam för att någon ens vill då på dejt med mig? Jag menar jag som är så gammal och så... ;)

Men jag känner mig inte gammal, de flesta som träffar mig och inte vet hur gammal jag är gissar på 5-10 år yngre än mina 35 år (mina fantastiska gener och det faktum att jag inte orkar ligga still i solen så länge åt gången har uppenbarligen skonat mig från rynkor), jag tycker det är liiiite roligare att kliva in på HMs tonårsavdelning än någon "tantaffär", jag bär utan att tveka trosor med Hello Kitty på och ja... jag vet inte...

I ett program på 5:an så hävdas det ju att 40 och frånskild är det nya 20 - kan man i perspektiv till det hävda att jag är 35 på väg att bli fjortis igen?

Inga kommentarer: