lördag 13 mars 2010

Väder, sol, pollen och enkla lösningar!

Detta är ett återkommande scenario i mitt liv:

Jag börjar känna mig trött, som om jag lever inne i en bubbla, jag nyser, ögonen kliar och det kittlar i halsen... men ingen förkylning bryter ut... Vad faen är det som händer! tänker jag då... Och börjar analysera; Solen skiner... det är mars månad... snart är det påsk...
Vänta det är ju vår!!
Duh (Homer Simpsson-moment)

Plockar fram asken med de små blåa pillren... sväljer ett och hoppas på att känna mig som en vanlig människa snart igen... :)

Jag älskar våren, skulle den finnas i en pollenfri version skulle jag älska den ännu mer!! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ahmen gud! fan vad dum jag är! nu fattar jag oxå vad det är för fel på mig! haha..

Ska vi prata om vädret? sa...

Det är likadant varje år!! Jag tänkte att det kan ju inte vara pollen för det ligger ju snöberg kvar ute - men så fort solen börjar skina så är det något som utlöser allergin för mig... mögelsporer kanske?