torsdag 4 juni 2009

Sleeping beauty...

Lillskrutt vaknade 4 i morse... 4!! och sen skakade hon mig 1 ggr i kvarten tills kl var 7... gissa hur död jag var sen? Precis... men jobba måste jag ju ändå, så när jag kom hem så stupade jag i säng och sov som törnrosa i ett par timmar och insåg när jag vakande att wow - jag har en hel kväll för mig själv!! Men med tjejkompisarna spridda för vinden och jag själv i exil i småstaden och ingen online - vad gör jag? Jo fixar en egokväll med allas våra reservtjejjer - Carrie, Charlotte, Samantha och Miranda, nybäddad säng med 7 kuddar bara åt mig och min blåa jättekopp med te och en skål med frysta hallon iklädd yogabyxorna han avskyr.

Reflektioner idag:
  • Jag vill verligen inte bo här, jag vill bo DÄR - jag älskar min balkong, jag älskar ljuset men jag gillar inte småstaden... sorry - not my cup of tea, i alla fall inte den här småstaden just nu!
  • Jag är fan bra på mitt jobb!
  • Jag kommer antagligen sluta i månadsskiftet...
  • Jag är jättenervös över antagningsbeskedet till Universitetet som skulle komma nästa vecka - jag är verkligen peppad att börja plugga.
  • Men vad 17 hände med sommaren? Kom hit och värm mig! ;)
Så barnfri hemmakväll med film och tvätt idag och utgång i morgon (men jag tänker inte sitta ute om det är sånt här väder - där får traditionen ge sig). Och tyskar ska komma och titta på huset i helgen...

Oups - hemmakvällen blev just bättre, inte bara te och filmtittande i nybäddad säng... jag har ju grillchips med!! (med tanke på mängden mat jag ätit de senaste dagarna är nog även chips en bra ide...)

Inga kommentarer: