måndag 8 juni 2009

Åka buss

Idag betalade jag bussen med en hundralapp som förvarats i min byxficka hopvikt först på mitten och sen på mitten igen - ganska normalt förfarande för mig då jag inte har en plånbok...
Busschaffisen reagerade däremot mycket underligt: Han tar under mycket muttrande min sedel med vikmärken och drar upp en 50-lapp ur sin egen växelplånbok samtidigt som han knöglar ihop den som en liten knölig boll runt 10-kr myntet och lämnar över denna skapelse med orden att här har jag att lägga i min byxficka... typ... var alldeles för förundrad över hans beteende för att ta in orden tror jag...

Jisses - hur långt hade han kvar till ett totalt sammanbrott? Vågar man åka buss igen? Ytterligare ett skäl till att sluta det jobbet antar jag... snart, snart, snart...

Inga kommentarer: