fredag 30 april 2010

Så gjorde jag det igen...

Ahhhhh vad pinsamt!!
Det kunde dock ha varit värre, för jag upptäckte det i tid...
Som en del som vid något tillfälle delat badrum med mig vet så snurrar jag upp håret på huvudet i någon slags tofs/knut när jag duschar... oftast sammanhållet med en hårsnodd - men de får ju som bekant väldigt lätt fötter och försvinner. Trött som jag är på morgnarna så improviserar jag med det som finns inom armlängds avstånd - ofta tar jag ett par (rena såklart) trosor, vilket har roat vissa omåttligt (och även deras vänner de spritt historien till)... Idag var det ett par blommiga bikinitrosor som hängde i badrummet som inte hann undan (fungerar för övrigt ypperligt som hårsnodd - bara så ni vet!!)

Duschade, morgonfixade allt, drog på mig en mössa och så iväg till dagis med lillskrutt... på dagis skulle hon "pilla i håret" - vår lilla "lämna-ritual"... så jag tar av mig mössan och drar loss... ett par blommiga bikinitrosor!!

Vilken jäkla tur!!

Att det hände på dagis och inte på typ fredagsfikat på den extremt seriösa juridiska bokhandeln... de som skruvade nervöst på sig när jag hade en av storskrutts döskalleT-shirts på sig hade väl dött i så fall...

6 kommentarer:

MA sa...

Hahahahahaha... *fnissar hysteriskt*

Man borde shoppa typ en låda hårsnoddar till dig =)
Ett 500-pack eller så, det borde räcka nästan ett helt år även om några får fötter.

Ubbeus sa...

Hellre en låda diskreta trosor - då får hon ju två klädesplagg i ett, liksom...:)

MA sa...

Den planen var inte dum, annars kanske man skulle fixa ett par med döskallar på så det kan matchas med t-shirten... =)

Anonym sa...

hahahaha skön du e! visste jag bara din adress skulle jag skicka ett stort paket hårsnoddar ;) men det e bra.. nu vet jag hur jag själv ska göra när mina försvinner, har aldrig ens tänkt tanken förut :P kram på dig

Ska vi prata om vädret? sa...

Jag har faktiskt handlat snoddar, både i diskreta vuxna färger och så ett gäng i glada pastellfärger med hello kitty (till lillskrutt!)
Och det är ju du som är helskön med dina fantastiska flasketiketter och namn jag såg bild på!

Ska vi prata om vädret? sa...

Men Ubbe, hur diskret färg det än är på trosorna så är det nog ändå inte helt socialt accepterat eller lyckat att gå runt med dem i håret - betänk att jag inte jobbar på en sådan där kreativ arbetsplats där man kan hävda sin konstnärliga ådra och mena att det är konst om man skulle råka bli ertappad... ;)
Hoppas lillgrodan mår bra!!