onsdag 28 april 2010

Gå inte på möte...

och om du gör det se då till att:
1. Boka mötet så att du har mer än en timme på dig om du inte absolut vet om att det inte tar längre tid.
2. Om du bokar mötet så du bara har en timme på dig - se då för 17 till att du har koll på tiden... och om du inte är en van mötesmänniska utan i vanliga fall sitter vid din dataskärm med en klocka nere i högra hörnet så har du inte koll per automatik... (ställ ett alarm!!)
3. Om tidigare punkter har misslyckats - se då till att någon påminner dig om tiden, gärna innan du är försenad.
4. Om du nu lyckas missa alla ovanstående punkter, drick för i h-vete inte en hel mugg kaffe under mötet för du hinner inte kissa när din chef lite försynt frågar om inte du hade behövt gå för en kvart sen?! Det är ytterst plågsamt att först springa till tunnelbanan, sen åka tunnelbana, byta tunnelbana och sen springa uppför rulltrappan och till dagis när du är kissnödig... Och ännu plågsammare att sen gå hem - speciellt om ditt äldre barn evisas med att säga med hypnotisk röst "Försök att inte tänka på ett vattenfall" hela jävla vägen hem
5. Och om nu allt misslyckas - för du är ju inte van vid möten - se till att ha ett äldre barn som kan gå till dagis och stå utanför det låsta dagiset med sitt yngre syskon när du kommer med andan i halsen och droppar i ... tja vi lämnar den biten... rusandes från tunnelbanan...


Mitt nästa möte är på tisdag förmiddag nästa vecka - se jag har redan lärt mig!!
Om nu någon bara kan lära mig hur man förhandlar priser och sånt med inköpare så kommer jag nog att klara det här jobbet bra!

fotnot: jag skrev först rilltalla istället för rulltrappa - hur knäppt blev inte det?