tisdag 10 januari 2012

En halfpipe i osten... viktiga livsinsikter!


Jag sov över hos en kompis efter sent filmtittande - och vid frukostbordet nästa morgon sa jag lite ursäktande att att "oj förlåt jag har visst lyckats göra en halfpipe i din ost!" Och att efter en halvtimme ha lyssnat på nästan irriterade haranger om hur i hela fridens namn jag hade lyckats massakera hans ost med tre drag av osthyveln så insåg jag några saker:

  • Om jag någon gång hade funderat på att på något sätt gilla kompisen på något annat sätt än som bara kompis så slutade jag slutgiltigt att fundera på det där och då!

för

  • mina tankar vandrade iväg till han vars arm jag vill somna och vakna på oftare... han skulle minsann ha tittat på osten och lugnt sagt "det där var ju en enormt mesig halfpipe, det är ju inte ens är en kvarts pipe" och tagit osthyveln och hyvlat till osten i den fason han önskade den...


... och det är sånt som allt egentligen handlar om!


ps
...och du - din ost var alldeles hård i kanterna och därför tog jag ost i mitten där den var mjuk - jag var alldeles för artig för att påpeka det... ba så du vet! ;)

2 kommentarer:

Christel sa...

Haha. Det är så man vet att någon inte är den rätta alltså? Genom hur han reagerar på en halfpipe i osten. Smart! :)

Ska vi prata om vädret? sa...

Ja... eller kanske ännu mer hur man själv reagerar på hur den andra personen reagerar... (fast det där kan man ju dra hur långt som helst tills man fastnar i en loop... men... ja ... du fattar)... jag kände mest - "men jisses, orka hetsa upp sig över en OST liksom... en redan halvförtorkad OST...?"
Och det behöver ju inte vara just en halfpipe i osten... utan vadsomhelst...

Tyvärr insåg jag ju en helt annan sak med - jag kommer att vara singel resten av livet... jag menar, om folk går runt och irriterar sig på såna skaer som sina ostar så kommer jag ju irritera livet ur alla män på jorden... Eller ok, det kanske jag inte gör - det värsta är att jag känner absolut ingenting substansiellt för någon... alls... än just för han, den där killen... som antagligen inte känner så mycket för mig... och det verkar inte gå över...