söndag 1 januari 2012

Och så vaknade jag och det var ett helt nytt år...

... och eftersom jag numera är ajfånanvändare så vaknade jag betydligt senare än vad jag hade tänkt mig... :)

Den här nyårsdagen vaknade jag hemma och och det var trevligt - ska försöka att få folk att komma hit istället för att åka runt till andra hela tiden mera, har ju faktiskt både vinglas och tekanna - vad mer kan man behöva?

2011 var året jag kom hem, på riktigt, jag rotade mig och började växa, började planera min framtid, fortsatte utsorterandet av sånt jag inte vill ha i mitt liv men framför allt hittade sånt jag vill ha i mitt liv. Jag började plugga. Wow. Jag kan ha friat... inte helt seriöst kanske... eller jo... om man ser det som att formen inte är det viktiga utan mer företeelsen - friade jag seriöst... ;)
2011 var även året då många människor fick något panikslaget i blicken när de skulle laga mat till eller med mig och frågade trevande "....eller... äter du kött?" Jag utstrålar uppenbarligen veggo-vibbar!

2012 inleder jag med ett nystädat hem, uppblossande bältros, ganska få (men från viktiga människor) nyårshälsningar i mobilen, utan baksmälla... Det här året tänkte jag försöka plugga mer, jobba mindre, vara gladare och piggare, gå ut och ta en öl liiite oftare, söka den där utbildningen, igen, (även om det är helt galet!), försöka få med mig lillasysteryster på en spelning och dricka öl... jag tänkte få någon anledning till att åtminstone dricka upp en av mina två flaskor champange som står i skafferiet, jag tänkte försöka komma på vad jag vill bli sen, när jag blir stor... jag tänkte fortsätta vara kär och fortsätta att älska och fortsätta bara vara jag - fast ännu bättre!


Inga kommentarer: