tisdag 26 juli 2011

Sakta...

...men säkert hände det, genom steg av yttepyttebabymyrstorlek och långskånkiga giraffskutt i full fart åt alla möjliga håll och kanter men i slutänden ändå framåt i snigelfart - jag som under några år ansträngt mig så att hålla så många vägar in till mitt hjärta öppna för att inte riskera att att bli så sårad och sviken och krossad som jag blev då, insåg med tiden att alla fönster och dörrar utom en var stängda, ingen av dem stod ens på glänt. Det måste ha varit de där fjärilarna som bor i min mage som fladdrat så med sina vingar att vinddraget mjukt blåst igen dem. Med viss förvåning men utan saknad tassade jag runt och vred tyst om låsen och lade på fönsterhasparna överallt utom på den dörren som fortfarande var öppen, den öppnade jag istället på vid gavel så att solen kunde skina in... Hade aldrig kunnat tro att det var så enkelt... och även om jag inte har bråttom någonstans så jag hoppas att det inte är alltför svårt att hitta in dit...?

2 kommentarer:

Christel sa...

Tolkar jag dig rätt nu - är det någon som lyckats lura sig in i ditt hjärta? För isåfall - grattis! :)

Ska vi prata om vädret? sa...

Alltså... han lurade in sig i mitt hjärta för länge länge sedan, men det tog ett litet tag för mig att fatta det och sen tog det ännu längre tid innan jag vågade lita på det... inte mycket har förändrats, jag hänger fortfarande i luften och typ väntar, skillnaden är väl att jag insåg att jag inte hade någon sidodörr öppen att smita ut genom längre, hur det hela slutar har jag då ingen anning om antingen faller jag väl pladask på rumpan och får några skrubbsår av fallet eller så kanske jag får sväva upp till ett av de där glitterrosa mjuka molnen och luta mig tillbaka mot tryggheten...
Den största frågan är väl om jag lyckats lura mig in hans hjärta?