tisdag 14 september 2010

Men vart leder den lila tråden då?

Nere i tunnelbanan började jag prata med den hemlöse mannen som klivit av på fel station... han började entusiastiskt berätta en saga om vetenskap som var två män: vet och skap som brukade träffas, visa sina portföljer för varandra och skåla i whiskey... och jag skrattade, jag vet inte om det var han inlevelsefulla min eller att jag var så trött, men jag skrattade och han verkade gilla att någon såg honom och lyssnade på honom och den lilla enkla bekräftelsen kunde jag ju ge honom. Strax innan mitt tåg kom berättade han om den Lila tråden (ja med versalt L!) som löpte strax intill den allmänt kända röda tråden... jag kanske borde ha stannat och fortsatt lyssna för nu kan jag inte sluta undra - vart leder den lila tråden då?

2 kommentarer:

Fröken Hanna sa...

Har du illustrerat din bakgrund själv? Himla tjusig i vilket fall som helst.

Ska vi prata om vädret? sa...

Åh tack! Fast nej det är en av bloggers bakgrunder :)