lördag 3 juli 2010

Gravid-epidemi?

På två dar har två lite löst bekanta meddelat att de väntar tillökning igen! Jättekul eftersom den ena försökt i 20 år och har två adopterade barn och den andra försökte länge med sin första... lite wow-känsla och samtidigt så kryper det lite avundssjukt i äggstockarna - även om jag väldigt nöjd med mina två gulleskruttar så finns det ju en liten, liten outtalad dröm någonstans om att göra det där med bautamage, foglossningar och illamående, sömnlösa nätter och kolik osv. en gång till... men inte på egen hand såklart och frågan är ju; Kommer jag ens att hinna träffa och stadga mig med någon som jag vill skaffa barn med och som vill skaffa barn med mig innan det är för sent för den biten? Fast det är ingen stor fråga... men en liten, liten fundering någonstans i bakhuvudet som dyker upp med ägglossningen och när jag ser såna där små söta knyten... eller när jag bakar paj med sötaste systerdottern... :)

Inga kommentarer: